PENGENALAN
Perkembangan pendidikan di Malaysia bermula dengan sistem
pendidikan agama kepada sistem pendidikan vernakular semasa era penjajahan dan
kemudiannya mengikut acuan barat selepas kemerdekaan sehinggalah mengikut acuan
Malaysia yang menggunakan kukurikulum bersepadu kepada kukurikulum standard
yang berpaksikan Falsafah Pendidikan Kebangsaan, matlamat-matlamat negara,
dasar-dasar negara, rukun negara dan sebagainya. Oleh itu, kami dari kumpulan
18 akan membincangkan hala tuju perkembangan pendidikan di Malaysia iaitu pada
era masyarakat era masyarakat tradisional dari aspek pembangunan insan dan
masyarakat serta pada era penjajahan, pasca merdeka, era semasa dan masa depan
negara terhadap pembangunan insan dan negara.
Ahli Kumpulan 18 terdiri daripada:
Nama ahli Kumpulan |
No Matriks |
MUHAMMAD’ AIZAT BIN SHAHZAN |
D20201094315 |
AMENDA ALANNIE ANAK AMBROSE LUTA |
D20201094316 |
EDLYN ANGIE ANAK SILAMAT |
D20201094317 |
IZAL BIN BAHARUDDIN |
D20201094318 |
Comments
Post a Comment