HALATUJU PERKEMBANGAN PENDIDIKAN DI MALAYSIA

PENGENALAN

 

Perkembangan pendidikan di Malaysia bermula dengan sistem pendidikan agama kepada sistem pendidikan vernakular semasa era penjajahan dan kemudiannya mengikut acuan barat selepas kemerdekaan sehinggalah mengikut acuan Malaysia yang menggunakan kukurikulum bersepadu kepada kukurikulum standard yang berpaksikan Falsafah Pendidikan Kebangsaan, matlamat-matlamat negara, dasar-dasar negara, rukun negara dan sebagainya. Oleh itu, kami dari kumpulan 18 akan membincangkan hala tuju perkembangan pendidikan di Malaysia iaitu pada era masyarakat era masyarakat tradisional dari aspek pembangunan insan dan masyarakat serta pada era penjajahan, pasca merdeka, era semasa dan masa depan negara terhadap pembangunan insan dan negara.

 

Ahli Kumpulan 18 terdiri daripada:

 

Nama ahli Kumpulan

No Matriks

MUHAMMAD’ AIZAT BIN SHAHZAN

D20201094315

AMENDA ALANNIE ANAK AMBROSE LUTA

D20201094316

EDLYN ANGIE ANAK SILAMAT

D20201094317

IZAL BIN BAHARUDDIN

D20201094318

Comments